Technologia
Naszym Partnerem Strategicznym w zakresie technologii jest UV Design z Bydgoszczy – firma będąca autorem systemu Actualizer CMS do zarządzania treścią serwisów www.
Wspólnie z firmą UV Design opracowujemy i wdrażamy medyczne projekty internetowe o charakterze e-commerce i portalowym. Ścisła współpraca pozwoliła nam na osiągniecie efektu synergii w zakresie kompetencji, czego efektem jest tworzenie coraz lepszych rozwiązań internetowych dla naszych Klientów.
Charakterystyka systemu Actualizer CMS
Actualizer CMS jest aplikacją internetową, która pozwala na budowę i zarządzanie serwisem www dowolnego typu.
Wybrane cechy aplikacji:
- łatwa edycja stron HTML w edytorze typu „Word” (nie jest potrzebna znajomość języka HTML);
- łatwe zarządzanie menu strony www;
- łatwa edycja i zarządzanie bazą ilustracji – zdjęcia dodawane do strony www są automatycznie skalowane i konwertowane do odpowiedniego formatu;
- samodzielne generowanie formularzy na stronach www;
- tworzenie stron www w różnych wersjach językowych;
- dodawanie plików do pobrania (np. specyfikacji technicznych);
- elastyczność – strona www obsługiwana przez system może mieć dowolny wygląd, układ, sposób nawigacji;
- zgodność ze standardami – system posiada funkcje, które pomagają tworzyć nowoczesne i dostępne strony www.
Szczegółowe zestawienie funkcji i cech systemu Actualizer CMS:
- zarządzanie strukturą serwisu – dowolna liczba zagnieżdżeń drzewa menu, przypisywanie odnośników do dowolnego menu;
- dodawanie i edytowanie stron;
- edycja w trybie wizualnym lub HTML;
- edycja wizualna – (Internet Explorer lub Mozilla/Netscape);
- kreator tabel – import z CSV (Excel);
- obsługa plików multimedialnych: swf, flv, avi, mp3;
- przypisywanie dokumentom okresów publikacji;
- określenie metod ekspozycji dokumentów;
- możliwość przypisania większej liczby stron do danej kategorii (np. lista aktualności);
- możliwość przypisania jednej strony do kilku kategorii;
- opcja znajdź i zamień (globalna zmiana treści w całym serwisie);
- mechanizm komponentów i szablonów:
- możliwość budowania własnych, dodatkowych elementów witryny;
- możliwość definiowania szablonów układu stron dla edytora HTML;
- menadżer ilustracji i mediów:
- przeglądanie i wyszukiwanie ilustracji i plików multimedialnych (swf, flv, avi) na serwerze;
- kopiowanie, usuwanie, przenoszenie plików, zarządzanie katalogami;
- automatyczne skalowanie podczas dodawania nowego zdjęcia, generowanie powiększenia;
- konwersja do formatów internetowych;
- wsadowa konwersja ilustracji dla całego katalogu lub wybranego pliku graficznego;
- automatyczne generowanie znaków wodnych według definiowanych dowolnych standardów;
- edytor ilustracji:
- skalowanie i kadrowanie ilustracji do dowolnych rozmiarów;
- obrót, odbicia lustrzane;
- korekcja nasycenia, jasności, kontrastu;
- menadżer plików – dodawanie, usuwanie plików do pobrania, zarządzanie strukturą katalogów;
- menadżer baz danych – tworzenie tabel w bazie SQL o dowolnie definiowanej strukturze i przeznaczeniu, automatyczny import z CSV (Excel) według definiowanych schematów importu, przykładowe zastosowania:
- katalogi produktów, o dowolnie definiowanej strukturze,
- księgi gości,
- mechanizm zgłaszania błędów na stronie,
- bazy zamówień,
- systemy ogłoszeń,
- lista dystrybutorów,
- katalogi firm,
- słownik,
- faq,
- kreator formularzy z opcją zapisu do bazy lub wysyłki e-mail;
- system użytkowników witryny – możliwość tworzenia obszarów ograniczonego dostępu dla wybranej grupy użytkowników, dowolne definiowanie grup;
- edycja szablonów – pełna kontrola nad wyglądem strony, prosta i dobrze udokumentowana składnia Smarty Template Engine pozwala na swobodę w definiowaniu układu witryny;
- edycja arkusza stylów CSS – wizualny edytor pozwalający na zmianę cech layoutu witryny;
- edycja elementów tekstowych: słowa kluczowe, meta-tagi, komunikaty i inne;
- integracja z systemem statystyk eSpy, dowolność podłączenia zewnętrznych systemów (google analitycs);
- wspomaganie pracy grupowej:
- dodawanie i usuwanie redaktorów,
- nadawanie uprawnień dostępu do poszczególnych działów i narzędzi w systemie,
- ograniczenia w zakresie dostępu według IP lub klasy IP;
- obsługa wielu wersji językowych:
- odrębna zawartość dla wersji językowej,
- możliwość zdefiniowania oddzielnych domen dla wersji;
- obsługa systemu kodowania znaków ISO lub UTF-8;
- edycja treści strony i menu na kopii roboczej – zmiany widoczne na stronie po zatwierdzeniu;
- możliwość pracy w układzie dwu serwerowym – osobny wydzielony serwer redakcyjny i serwer www;
- automatycznie generowana mapa serwisu;
- automatycznie generowana mapa serwisu według standardu sitemaps.org dla wyszukiwarek internetowych;
- automatycznie generowane pliki XML ze strukturą menu serwisu dla integracji z witrynami w technologii Flash;
- wirtualne katalogi – adresy podstron w serwisie mają przyjazne nazwy, dobrze indeksujące się w wyszukiwarkach internetowych;
- historia zmian dokumentów – możliwość przywrócenia dowolnej wersji dokumentu z historii zmian.
- Dodatkowe narzędzia i cechy systemu
- newsletter – masowa wysyłka e-maili
- pozwala komponować treść wysyłanego dokumentu, wstawiać ilustracje, linki do dokumentów
- w serwisie www, wysyłać na adresy z bazy, zarządzać bazą mailingową;
- mechanizm może wysyłać e-maile do wydzielonej bazy mailingowej lub spersonalizowane newslettery do bazy użytkowników witryny;
- pozwala komponować wiadomości w dwóch trybach, jako zorganizowana lista aktualności lub obszar dowolnie edytowalny w edytorze HTML;
- automat wysyłkowy
- pozwala na automatyczne wysyłanie powiadomień o nowościach w wybranym dziale serwisu (subskrypcja);
- RSS/Atom/iCalendar
- system pozwala na generowanie kanałów powiadomień RSS/Atom lub import/eksport baz
- w standardzie iCal (co pozwala na integracje np. z google calendar);
- sonda
- komponowanie interaktywnych sond na stronach www;
- forum
- miejsce dyskusji użytkowników, zakładanie nowych wątków, fora zamknięte, moderowane
- możliwość pracy w trybie komentarzy;
- menadżer bannerów
- zarządzanie reklamą w serwisie www – wsparcie dla różnych form reklamy,
- statystyki odsłon i kliknięć na bannery
- kosz – usunięte elementy z systemu można przywrócić dzięki mechanizmowi kosza
- eksport/import XML
- dane, ustawienia, definicje struktur baz i formularzy można eksportować i importować dzięki mechanizmowi eksportu i importu XML;
- kopia zapasowa SQL;
- system kopii zapasowej pozwala na wykonanie i przywrócenie pełnej kopii bazy z/do pliku lub innej, zapasowej bazy SQL.